- саморозвитку й самоосвіти — вміння знаходити нові рішення;
- соціально-трудової— здійснення само- та взаємоперевірки учнів, уміння самостійного розв'язування задач;
- комунікативної — вміння працювати в парах.
- Формування предметних компетентностей: закріпити знання про фізичні, хімічні властивості та способи одержання середніх солей; закріпити вміння складати рівняння хімічних реакцій, що характеризують хімічні властивості та способи одержання середніх солей; розвивати хімічну мову; виховувати почуття відповідального ставлення до виконання завдань.
Обладнання: роздавальний матеріал, мультимедійний проектор, комп'ютер, реактиви й посуд згідно з інструкціями до хімічного експерименту, ППЗ «Віртуальна хімічна лабораторія. 8-11 класи» (2004).
Тип уроку: З (Т-М).
Форми роботи: бесіда, робота в парах, лабораторна робота, прийоми «Самоперевірка», «Взаємоперевірка», «Міні-практикум».
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
На сьогоднішньому уроці ми з вами згадаємо клас складних неорганічних сполук — солі.
IV. РОБОТА В ПАРАХ
Всі завдання під час виконання перевіряють за допомогою проектування на екран. Здійснюють самоперевірку, відповіді коментують.
1. Класифікувати речовини
CaO, CuCO3, H2SO4, Fe(OH)3, (SO4)3, Cr(OH)3, MgO,
Na2SO4, LiNO3, Cu(OH)2, CaBr2, KOH, BaO, FeCl2.
Дати їм назви.
2. Прийом «Міні-практикум»
Учням пропонують роздавальний матеріал із переліком незакінчених рівнянь. Дописати можливі реакції:
1) Mg (OH)2+ FeCl2 →______________________
2) NaOH + CaBr2 →_________________________
3) BaCl2 + H2SO4 →_________________________
4) Cu + ZnSO4 →__________________________
5) K2O + NaCl →___________________________
6) Mg + CuSO4 →__________________________
7) NaCl + AgNO3 →_________________________
8) KCl + CaCO3 →__________________________
3. Здійснити перетворення
1) Zn → ZnCl2 → Zn (OH)2→ ZnO → ZnSO4
2) Na → NaOH → NaCl → NaNO3
V. РОБОТА В ПАРАХ
1. Лабораторний дослід № 6 «Взаємодія металів із солями у водному розчині» (ППЗ «Віртуальна хімічна лабораторія. 8-11 класи», 2004. — Лабораторний дослід 8.8).