- саморозвитку й самоосвіти — вміння знаходити нові рішення;
- інтелектуальної — вміння розв'язувати задачі;
- соціально-трудової— здійснення само- та взаємоперевірки, вміння самостійного розв'язування задач;
- комунікативної — вміння працювати в групі.
- Формування предметних компетентностей: закріпити знання про класифікацію основ, їхні фізичні та хімічні властивості; закріпити вміння складати рівняння хімічних реакцій, що характеризують хімічні властивості основ; розвивати хімічну мову; виховувати почуття відповідального ставлення до виконання завдань.
Обладнання: роздавальний матеріал, мультимедійний проектор, комп'ютер, реактиви й посуд згідно з інструкціями до хімічного експерименту.
Тип уроку: З (Т-М).
Форми роботи: бесіда, робота в групах, самостійна робота, прийоми «Гронування», «Лови помилку», «Самоперевірка», «Взаємоперевірка», «Коло ідей», «Міні-практикум», лабораторні досліди.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
На сьогоднішньому уроці ми з вами згадаємо клас складних неорганічних сполук — солі.
IV. РОБОТА В ГРУПАХ
Всі завдання протягом виконання перевіряють за допомогою проектування на екран. Здійснюють самоперевірку, відповіді коментують.
1. Прийом «Гронування»
Навести приклади основ, дати їм назви.
2. Завдання
Класифікувати речовини, дати їм назви:
CaO, Cu(OH)2, H2SO4, Fe(OH)3, HCl, Cr(OH)3, MgO,
H2SO3, Li2O, Ca(OH)2, HBr, KOH, BaO, Fe(OH)3.
Дописатирівнянняреакцій:
1) Mg (OH)2→
2) NaOH + N2O5→
3) Ba (OH)2 + H2SO3→
4) SO2 + KOH →
5) K2O + SO3 →
6) HBr + NaOH →
7) Fe (OH)3→
8) Al (OH)3 + HCl →
4. Заповніть таблицю
Індикатор Середовище
Нейтральне
Лужне
Лакмус
Фенолфталеїн
Метиловий оранжевий
Універсальний
5. Прийом «Лови помилку»
Знайти помилки в рівняннях реакцій:
1) CaOH + HCl = CaCl2+ H2O
2) H2SO3 + NaOH = Na2SO4 + H2
3) SO3 + NaOH = Na2SO3 + H2O
4) Mg (OH)2 + H2SO4 = Mg2SO4 + H2O
V. CАМОСТІИНАРОБОТА
Лабораторний дослід № 3 «Взаємодія лугів з кислотами в розчині»