Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини
Мета: сформувати в учнів поняття про соціальні чинники здоров’я, безпеку населеного пункту, Державний захист прав дитини; навчити враховувати соціальні ризики, формувати навички, що сприяють збереженню соціального здоров’я.
Матеріали та обладнання: методичний комплект (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» і «Зошит для тематичного контролю знань»); фотографії або ілюстрації, які демонструють різні соціальні чинники здоров’я, особливості безпеки населеного пункту, правила збереження соціального здоров’я.
Поняття: небезпека, соціальні чинники здоров’я, безпека населеного пункту, Державний захист прав дитини.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Фронтальна бесіда
— Пригадайте, що таке соціальне здоров’я.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Робота з підручником
Обговорення ситуації, запропонованої на с. 116 підручника: «Підлітки зайшли в автобус, почали говорити вголос, штовхатися, їсти на ходу морозиво. Морозиво тане, тече й може забруднити одяг пасажирів. Оцініть стан соціального здоров’я підлітків. Що ти можеш сказати про їхній соціальний розвиток?».
Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що ми у своєму житті можемо опинитися в різних соціальних ситуаціях. Від того, як ми будемо поводитися у них, залежить наше соціальне здоров’я.
Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Соціальні чинники здоров’я
Робота з підручником
Попрацюйте з текстом і малюнками підручника на с. 116–117.
— Існують соціальні фактори, які впливають на соціальне здоров’я людини. Як ви вважаєте, які це фактори?
Вислухайте відповіді учнів і зверніть увагу на те, що факторами соціального впливу є родина, у якій дитина виховується й росте, школа, у якій вона навчається, клас, у якому знаходить друзів, з котрими спілкується не тільки в школі, але й за її межами, підліткові компанії, з якими підліток проводить дозвілля.
— Чи є інші фактори соціального здоров’я?
Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що на соціальне здоров’я підлітка впливають: література, яку він читає, телевізійні програми, які він дивиться, музика, яку він слухає, театральні спектаклі, фільми, комп’ютерні ігри й багато іншого.
— Чи могли би ви навести приклади такого впливу на прикладі власного життя?
Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що дехто навіть не здогадується про цей вплив, але він існує й призводить до певних наслідків. Наприклад, надмірне захоплення комп’ютерними іграми може призвести до того, що у свідомості підлітка реальність і вигаданий кимось світ гри міняються місцями. Це завдає великої шкоди його соціальному здоров’ю: він поринає у світ гри, перестає сприймати навколишню реальність, обмежує спілкування з іншими людьми.
— Чи є кожен з вас активним учасником процесу свого соціального розвитку? Чи можете ви впливати на своє соціальне здоров’я, вчиняючи так або інакше?
Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що, знаючи про соціальні фактори здоров’я, підліток може робити правильний вибір і жити так, щоб не завдавати шкоди своєму здоров’ю. Ніхто інший не зробить цього за нього.
Робота з підручником
Обговорення ситуації, запропонованої на с. 117 підручника: «Ромчик сказав, що коли на його соціальне здоров’я впливає так багато факторів, то сам він нічого зробити не може. Чи має він рацію?».
Вислухайте відповіді учнів і перейдіть до наступного боку цієї теми, звертаючи увагу на соціальну рівність і соціальну справедливість.
Робота з підручником
Попрацюйте з текстом і малюнками підручника на с. 117–118.
— Чи могли би ви навести приклади такого впливу різних підліткових груп на прикладі власного життя?
Вислухайте відповіді учнів і зверніть увагу на те, що, вибираючи собі оточення, треба подумати, як воно може вплинути на соціальне здоров’я.
2. Соціальна безпека населеного пункту
Робота з підручником
Обговорення ситуації, запропонованої на с. 118 підручника: «Сергій повертався додому зі школи. Біля будинку його зустріла група підлітків, які запропонували хлопчику спуститися в підвал сусіднього будинку, бо там є дещо цікаве. Що, на вашу думку, повинен відповісти Сергій?».
Робота з підручником
Попрацюйте з текстом підручника на с. 118–119.
3. Держава на захисті прав дитини
Робота з підручником
Попрацюйте з текстом підручника на с. 119–120.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Робота з підручником
Попрацюйте з рубрикою «Запитання для повторення й обговорення» на с. 120 підручника.
6. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Читати § 23, виконати завдання № 3 на с. 51 у робочому зошиті.
7. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Фронтальна бесіда
— Чи досягли ми мети уроку?
— Які висновки ви зробили сьогодні?
|