Дудко Г.М-вчитель Луцької ЗОШ №13

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [50]
Статті [0]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 40
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Урок :Пожежна безпека у громадських приміщеннях.

Тема.  Пожежна безпека у громадських приміщеннях.

Мета уроку. Поглибити знання учнів про правила пожежної безпеки; розширити уявлення учнів про причини виникнення пожеж; ознайомити з засобами пожежогасіння, знаками пожежної безпеки та сигналами оповіщення про пожежу; сформувати вміння і навички дотримання правил пожежної безпеки; сформувати вміння невідкладних дій під час пожежі; навчити учнів запобігати пожежі й за потреби викликати пожежну машину; скласти алгоритм поводження під час пожежі вдома й у громадських приміщеннях; виховувати у дітей потребу повсякденного дотримання правил пожежної безпеки, відповідальність за свої вчинки, почуття  взаємодопомоги, повагу до професії пожежників.

Обладнання. проектор, відеозапис, мультимедійна презентація, комп’ютер,   ватман, картки, маркери, стікери.

Тип уроку: урок – тренінг

                                                         Хід уроку

І. Вступна частина.

1.Привітання     

Добрий день! Сьогодні  у нас незвичайний урок, урок-тренінг. На уроці у нас присутні гості,  давайте їх запросимо до нашого кола. Давайте привітаємось по-європейськи. Мені дуже приємно всіх бачити здоровими і у гарному настрої. Перше правило здоров’я – весела усмішка. Подаруйте її своїм друзям та гостям.

2.Вправа «Продовжіть речення: «Я здоровий, бо я …. (веселий) »

- Будь ласка, сідайте на стільці.

3. Повідомлення теми уроку.

Тема  нашого уроку:« Пожежна безпека у громадських приміщеннях.» Сьогодні,  ми  згадаємо  правила  пожежної безпеки,  навчимося  правильно  діяти під  час  пожежі  вдома та в громадських приміщеннях,  визначимо  причини,  що призводять  до  виникнення пожежі.  Як ви вважаєте, чи важлива ця тема?  Чому?

4. Очікування

Коли ви йдете на урок, ви завжди сподіваєтесь на щось. Хоча завжди  успіх залежить саме від вашої роботи  на уроці. Погляньте: на галявині горить вогнище, над ним – хмаринки. Візьміть краплинки, напишіть на них свої очікування від нашого тренінгу. Розмістіть їх на хмаринці.

Я ж очікую, що на уроці ви будете активними, організованими, кмітливими, уважними.

5. Правила роботи в групі.

Сподіваюся, що всі ваші очікування обов’язково справдяться. Тож давайте повторимо правила, які нам знадобляться під час роботи на уроці.

  1. Бути дисциплінованим
  2. Наполегливо працювати.
  3. Слідкувати за часом.
  4. Уважно слухати вчителя.
  5. Правило піднятої руки.
  6. Поважати один одного.
  7. Не викрикувати.

ІІ. Основна частина.

  Теоретична частина.

1.Проблемне питання.

Уявіть, що ви заблукали в лісі. Довго блукали в пошуках правильного шляху. Аж раптом ви вийшли на галявину, де зійшлися три дороги. Кожна може вивести з лісу, але за певних умов: «Ліворуч підеш – велике багатство знайдеш, але здоров’я загубиш. Прямо підеш – нічого не знайдеш, але і здоров’я збережеш. Праворуч підеш – половину багатства знайдеш, але і половину здоров’я втратиш.» Яким би шляхом скористався кожен з вас?

Досить часто у вашому житті будуть зустрічатися ситуації, коли потрібно буде вибрати, яким шляхом іти. Небезпека може виникати всюди: вдома, у школі, на вулиці. Тому варто навчитись уникати та долати її.

         Я бажаю вам, щоб завжди ви обирали правильний шлях. Хоча одну підказку я вам дам: в будь – якій ситуації: « Щоб не трапилось біди, перш ніж щось зробити, спочатку добре подумай, а потім роби.»

Відгадайте загадку:  «Коли його не було в людей, то люди були безсилі, вони не варили їжі, не грілися біля вогнища, усього боялись.  Життя тих людей було злиденним  животінням. Пожалів їх Прометей  й подарував людям те, що стало   одночасно і другом, і ворогом людини.  Що це?  (Вогонь)»

2. Вправа «Обери позицію»

Як ви вважаєте, вогонь – друг, чи вогонь – ворог?

Займіть позицію біля відповідного напису: «ДРУГ, ВОРОГ». Доведіть свою думку.

Чому вогонь є другом для людини? (Друг, бо неможливо приготувати їжу,  опалювати   будинки,  двигуни внутрішнього згорання  в  літаках,  виплавка металів,  виготовлення скла,  випалювання керамічних виробів).

Чому вогонь є ворогом для людини? (Ворог, бо щорічно  у  світі відбувається  5  млн.  пожеж,  щогодини  у  вогні гине  одна  людина  (2-3  одержують травми  та  опіки),  кожен  третій  загиблий  -  дитина.

Висновок:  складно уявити собі життя людини без вогню. Але якщо вогонь потрапить у невмілі руки, то може стати грізним ворогом. Пожежі знищують будинки й заводи, лани й сади. Під час пожеж гинуть люди. Отже, вогонь-друг і ворог людини. Від нас  залежить , яким він буде: добрим чи злим. Щоб не виникла пожежа, треба знати й виконувати правила пожежної безпеки.

3. Хвилинка фантазії  «Уяви»

Сядьте зручніше, закрийте очі. Уявіть, що ви йдете містом. Навколо вас рухається автотранспорт, мигтять неонові вивіски, перегукуються трамваї. Місто живе своїм бурхливим життям.

         Ви заходите до торгівельного центру, роздивляєтеся, а навколо вас яскраві іграшки, гарний брендів одяг, ювелірні прикраси, спортивне приладдя та закордонна косметика. Раптом щось блиснуло та ваш погляд зупинився на новенькому «Айфоні 7+»!

         Несподівано спрацювала пожежна сигналізація і ви бачите схвильованих людей, які швидко рухаються до виходу. Стає душно, вогонь пожирає все на своєму шляху. Торгівельні зали наповнюються димом і швидко пустіють.  Ви схвильовані, стурбовані, біжите до виходу і опиняєтесь на вулиці. Бачите під′їжджаючі пожежні машини, з яких вибігають вогнеборці, які починають боротьбу з полум’ям.

         Налякані обличчя людей зі сльозами на очах нагадували вам про пережиту подію.

Відкрийте очі. Поверніться в клас.

  • Свідком якої надзвичайної ситуації ми з вами стали?
  • Від чого могла виникнути пожежа на нашому уявному торгівельному центрі?
  • Які наслідки пожежі ?
  • Чому при пожежі діти часто ховаються так, що пожежникам їх складно знайти?
  • Навіщо потрібне тренування на випадок евакуації з приміщення, адже план евакуації є на стіні?
  • Що ж таке пожежа?
  • Пожежа – це неконтрольоване горіння. Яке завдає значних матеріальних збитків, призводить до отруєння, травмування і часто загибелі людей.

Той, хто хоча б один раз в житті бачив пожежу, знає, яке це страшне лихо. Вона не лише знищує матеріальні цінності, але й часом забирає найцінніше – людське життя. Хоча більшості  випадків і можна було б  уникнути, якщо вчасно зупинитися і не робити необдуманих вчинків.

 Що потрібно  для  утворення вогню ? (Горючий матеріал, кисень, джерело  вогню.)

 

4. Первинні засоби пожежогасіння (відео)

Боротися з пожежами іноді дуже складно — необхідні зусилля кількох пожежних машин. Тому й кажуть, що пожежу легше не допустити, ніж загасити.

Особливо небезпечною стає пожежа в громадських приміщеннях, де збирається велика кількість людей — школах, супермаркетах, вокзалах, театрах. У цьому випадку існують відповідні правила протипожежної безпеки.

Усі місця, де може збиратися велика кількість людей, повинні мати:

пожежну сигналізацію  та первинні засоби пожежогасіння. Подивіться уважно відео про первинні засоби пожежогасіння.

         Де в школі знаходиться пожежний кран? А пожежний щит?

Треба знати евакуаційні знаки пожежної безпеки, які підказують шляхи до порятунку або попереджають про небезпеку. Розгляньте знаки пожежної безпеки. (Слайди)

         Існують чотири основні види знаків пожежної безпеки: заборонні, попереджувальні, наказові, вказівні Відповідно до знаків застосування  сигнальні кольори: червоний (Заборона, безпосередня небезпека, пожежна небезпека); жовтий (попередження, можлива небезпека); синій (наказ); зелений (безпека, позначення шляхів евакуації та евакуаційних, запасних виходів.

Які з них можуть допомогти безпечно поводитись при пожежі у кінотеатрі?

Можливо, ви вже помічали, що в громадських місцях, наприклад у школі, театрі, музеї, на стіні обов’язково висить план евакуації людей під час пожежі.

План-схема евакуації — це креслення будинку, на якому позначено найбезпечніші шляхи виходу з приміщення в разі пожежі.

Суцільні зелені стрілки показують основні рекомендовані евакуаційні шляхи, а пунктирні стрілки позначають резервні (другорядні). На планах евакуації умовними знаками показано розміщення вогнегасників, пожежних кранів, гідрантів, телефонів. План евакуації допомагає людям швидко покинути приміщення, охоплене вогнем.

Пригадайте, який сигнал оповіщає вас про евакуацію.

Якщо ви виявили пожежу в школі, слід вчасно повідомити присутніх про загрозу. Евакуацію треба проводити з усієї школи, навіть коли пожежу виявлено тільки в якійсь її частині. Кожен з вас повинен чітко виконувати команди вчителя, не панікувати, не кричати, не метушитися, спокійно йти до запасних виходів. Не обганяйте один одного та не штовхайтесь. Не розмовляйте, щоб було добре чути розпорядження.

Нікому не можна повертатися в приміщення, наприклад по забутий одяг чи книги. Під час пожежі не можна ховатися в глухі кути, під парти, шафи.

Після евакуації треба зібратися в зазначеному місці і нікуди без дозволу вчителя не йти. У разі потреби дорослі організовують пошуки дітей, яких не виявили на місці збору.

5. Інформаційне повідомлення.

- Перегляньте відеоролик «Спасік та його друзі. Правила поведінки при пожежі»  і назвіть мені причини  пожежі в побуті і правила поведінки під час пожежі.

6.Пожежна вікторина. Вправа «Мікрофон»

1.Назвіть основні причини виникнення пожеж.( Необережне, недбале поводження з вогнем при користуванні опалювальними системами, неправильне зберігання горючих речовин, порушення правил безпеки при виконанні ремонтних робіт, залишені без нагляду електроприлади, підпали, несправність устакування, необережне поводження з вогнем, пустощі з вогнем.)

2.Яка  найбільша небезпека  для  людей  під  час  пожежі ? (Висока температура,  чадний  газ ).

3.Чим  треба гасити пожежу ?  (Вогнегасником,  водою,  піском,  землею,  ковдрою ).

4.Чому під час пожежі вогонь спалахує з більшою силою тоді,коли відчиняють двері для того, щоб утекти або випустити дим? (Збільшується рівень кисню)

5.Що  треба робити,  коли  на  вас  спалахнув одяг ?  (Треба лягти  на  підлогу  і  перекочуватись).

6.Що  треба робити,  якщо спалахнув одяг  на  якійсь іншій людині ? ( Треба накинути  на  людину покривало чи інший одяг  і  щільно притиснути цю тканину). 

7.Як  можна захистити органи дихання під час пожежі ?  (  Треба дихати  через  зволожену  тканину).

8.За  яким  номером  потрібно викликати пожежників  ? ( Номер – 101 ).

9.Чому при евакуації з багатоповерхових будинків не можна користуватися ліфтом?

10.Що більш небезпечне при пожежі: полум’я чи задимлення?

11.Які існують причини виникнення пожежі в школі?

7. Енергайзери

Діти стають в коло і рухаються, повторюючи рухи.

За вікном пригріває сонечко ( погладжують плечі того. Хто йде попереду)

Подув легенький вітерець. ( проводять пальцями по спині верз – низ, ліворуч – праворуч)

Раптом хмарки закрили сонечко. Почав накрапати мілкий дощик. (стукають пальчиками по спині)

Піднявся вітер. (трем спину)

Розпочалася злива. ( енергійно стукають пальчиками по спині) 

Але що це? Буря скінчилася.

Злива перетворюється на дрібний дощик ( енергійно стукотять по спинці а потім пальчиками легесенько)

Сильний вітер вщухає і перетворюється на легенький вітерець. ( проводять по спині)За вікном знову сонце. ( гладять по плечам)

Закінчили. Поверніться і подякуйте тим, хто стояв позаду.

Практична частина

  1. Об’єднання в групи. Команди «ВОГНЕБОРЕЦЬ», «РЯТІВНИК».

Ви-команда! За кожне правильно виконане завдання команда отримає 1 бал.

  1. Гра «Утвори прислів’я ». (Блакитний конверт)

Значну частину свого життя людина перебуває вдома. Нам здається, що вдома ми в безпеці. «Мій дім – моя фортеця», – так говорить  відоме прислів’я. Тому ми часто нехтуємо  найелементарнішими  правилами протипожежної безпеки.

Утвори речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини.

  • Для розваги і для гри

   не загасити.

  • Вітер -

   один крок.

  • Криком вогню

    рідний брат вогню.

  • Від іскри до пожежі -

     але поганий хазяїн.

  • Вогонь — добрий слуга

    не боїться.

  • Вогонь кочерги

    а біда від нього велика.

  • Сірничок малий,

    сірників ти не бери.

Для розваги і для гри сірників ти не бери.

Криком вогню  не загасити.

Вітер - рідний брат вогню.

Від іскри до пожежі-один крок.

Вогонь — добрий слуга, але поганий хазяїн.

Вогонь кочерги не боїться.

Сірничок малий, а біда від нього велика.

2. Гра «Увага! Небезпека!» (Зелений конверт)

Якщо виникла пожежа - рахунок часу йде на секунди. Перший вогонь можна залити склянкою води. Другий – відром води, а до третього вогню треба викликати пожежників, бо сам не впораєшся.

Перед вами лежать листок, де зазначені речовини та предмети, які можуть дуже швидко загорітися від найменшої іскри та предмети та речовини, якими ми можемо загасити пожежу. Вам потрібно розподілити на дві групи: горючі, важкогорючі, негорючі.

  • Чим небезпечні важкогорючі матеріали?

       Бензин, вода, цвях, вата, пісок, глина, гілка дерева, газ, електрична гірлянда, килим, ковдра, скло, дерево, папір, молоко, петарда, масляна фарба, ґрунт, ацетон, хлопавки, бенгальські вогні, свічка, спирт.

              Горючі

            Важкогорючі

Негорючі

   

 

 

3.Гра « Дії під час пожежі» ( жовтий конверт ).

Кожного дня на центральних пунктах зв'язку пожежної охорони лунають дзвінки. І поспішають червоні автомобілі до місць пригоди, щоб зберегти від вогню майно громадян, народне багатство, а нерідко — і життя.

Щороку у світі трапляється близько 5 млн. пожеж. В Україні щодня трапляється 120 пожеж, у яких гине до сьоми осіб.

 

Завдання:(  стежка із шпалер, роздруковані відбитки ніг людини)

1група. Крок за кроком на «відбитках стоп» написати послідовність дій, якщо ви лягли подрімати, прокинулись від того, що кімнату заповнює дим.

    Послідовність дій:

1. Закрий ніс та рота серветкою, рушником, футболкою, наволочкою (якщо є можливість намочи пов’язку водою), повзком  намагайся дістатися  дверей.

2. Тильною стороною руки помацай двері: якщо холодні – відчиняй та швидше втікай, якщо гарячі – відчини замок, повзи до   найближчого вікна.

3. Відчини вікно, клич на допомогу.

4. Якщо не можеш відкрити вікно, розбий скло будь-яким важким предметом.

5.  На вулиці негайно звернись до дорослих.    ДЗВОНИ   -  101!

 

2 група. Крок за кроком на «відбитках стоп» написати алгоритм дій , якщо зайнявся провід від електрочайника  в  квартирі.

 

Послідовність дій:

1. Виключити рубильник на щитку.

2. Якщо штепсель (вилка) не розплавився, витягти його з розетки, обмотаною сухою тканиною.

3. Відключений від електрики провід затоптати ногами.

4. Загасити за допомогою вогнегасника (якщо він є і ви вмієте ним користуватися).

5. Повідомити  про займання дорослих або викликати пожежну охорону для перевірки пожежної безпеки квартири.

4.Гра «Пожежний щит» (червоний конверт).

Перед вами лежить аркуш з надписом «Пожежний щит». В червоному конверті засоби пожежогасіння із фетру (зменшені в розмірі). Розташуйте їх правильно на пожежному щиті. Час пішов.        

ІІІ.  Заключна частина.

1.Зворотній зв'язок. Вправа «Продовж речення»

На цьому тренінгу я зрозумів, що…………………

 

2.Здійснення очікувань.

Наш урок добігає кінця і я хочу дізнатися, чи справдились ваші очікування? Пригадаємо. Якщо ваші очікування справдились, можете своєю краплинкою загасити вогнище. Чиї очікування не здійснилися – приберіть краплинку – вона випарувалась.

3.Підведення підсумків.

Діти, ви добре попрацювали, показали свої знання з правил пожежної безпеки. У мене є така імпровізована пожежна шафа, а в ній ще одне завдання для вас. Вам необхідно правильно назвати правило пожежної безпеки, яке намальовано на малюнку. Під малюнком вас чекає сюрприз! (Відповіді учнів)

Давайте нашим гостям теж вручимо невеличкі сюрпризи. (Шоколадки з 4 стихіями).

Шановні гості! Нехай до вашого тіла іде енергія зі всіх чотирьох стихій.

Діти, у вас є ще 3 краплинки, візьміть фломастер і намалюйте на першій- які у вас були емоції на початку уроку, на другій-в середині уроку та на третій, які емоції ви переживали в кінці уроку. Поясніть свої емоції.

 

4.Домашнє завдання.

         Вам необхідно підготувати інформаційне повідомлення «Чому ведро, яке знаходиться на пожежному щиті, конусної форми?»

У колі учні беруться за руки, стають рівно  і за мить промовляють «Ми - молодці!»

 

Категорія: Мої статті | Додав: Galina (29.03.2020)
Переглядів: 411 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада
  • Волинська обласна рада
  • Міністерство освіти і науки
  • Вікіпедія

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz