Дудко Г.М-вчитель Луцької ЗОШ №13

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [50]
Статті [0]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 40
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Урок :Наслідки забруднення довкілля

Тема: Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. Способи збереження природного середовища.

 

Мета: Ознайомити учнів з чинниками природи, їх впливом на здоров’я людей; вказати на безпечну взаємодію людини і природи; пояснити, яким небезпечним для довкілля може бути необережне поводження з природою. Виховувати повагу та бережне ставлення до довкілля.

Обладнання: Підручник  для  5-го  кл.  загальноосв. навч.  закл. / І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.  —  К.:  Видавництво  «Алатон»,  2013.  —  180  с., наочність.

Очікувані результати

  • називати три причини, через які ми повинні прибирати за собою на природі та утримуватися від збирання первоцвітів (пролісків, конвалій);
  • називати три способи повторного використання пластикових упаковок;
  • називати три дії, що сприяють збереженню навколишнього середовища.

                             ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Згадайте, що впливає на наше здоров’я?

Так, дійсно, одним із чинників є природа, оточуюче середовище.

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

На сьогоднішньому уроці ознайомимося з чинниками природи, їх впливом на здоров’я людей, яким небезпечним для довкілля може бути необережне поводження з природою.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Головна цінність суспільства – життя і здоров’я людини. Щороку збільшується кількість чинників, які негативно впливають на наше життя та здоров’я. У більшості випадків їхня поява пов’язана з діяльністю людини й науково-технічним прогресом.

Людину природа забезпечила всім необхідним для життя: сонячним світлом і теплом, чистим повітрям, здоровою їжею, питною водою. Але людина прагне поліпшити, удосконалити довкілля, в якому живе, зробити своє життя безпечним та комфортним. Для цього вона змінює навколишнє середовище.

Щоб прокласти автомобільні дороги та залізниці, люди руйнують гори. Греблями перегороджують річки. Створюють штучні водойми для зрошувальних систем. Осушують болота, на їх місці будують міста. Порушуючи рівновагу, що існує в природі, людина шкодить і собі.

Робота в групах.

Учні діляться на групи, кожна з яких обговорює, як ті чи інші “досягнення” людства позитивно і негативно впливають на здоров’я.

-        Створення двигунів внутрішнього згоряння (вирішення проблеми швидкого пересування, але це призвело до підвищення травматизму на дорогах, токсичними автомобільними вихлопами забруднюється довкілля).

-        Застосування добрив і отрутохімікатів (підвищили врожайність, знешкоджуємо паразитів, гризунів, але це шкодить здоров’ю людини, викликає захворювання).

-        Добування нафти та використання нафтопродуктів (розвиток енергетики й транспорту, але порушується природна рівновага шкідливими викидами в повітря та воду забруднюється оточуюче середовище).

-        Виробництво пластикових пляшок і упаковок (вирішення проблеми пакування, зручність у користуванні, але ці упаковки не переробляються, вони токсичні, забруднюється оточуюче середовище).

А тепер разом складемо правила обережного поводження з природою (працює весь клас однією командою, а вчитель записує на дошці, а потім узагальнює).

  • Споживати багатства Землі раціонально.
  • Відновлювати багатства Землі.
  • Не ставити себе над іншими живими істотами і поводитись так, щоб вони не зникали.

V.  Закріплення знань учнів

Робота в групах (три групи).

Завдання групам: наведіть щонайменше два докази на захист таких тверджень:

1.“Я люблю своє планету, тому що вона особлива.”

2.“Мене турбує доля всього живого на Землі.”

3.“Найголовніший обов’язок людства – зберегти Землю придатною для життя.”

Виконання крос-тесту (підручник, стор. 152-153). Запитання для обговорення:

-        Які небезпеки найбільше загрожували людям у середні віки? (епідемії інфекційних хвороб)

-        Чим пояснити, що середня тривалість життя людей у наш час набагато більша, ніж у давнину?

-        Що допомогло людям здолати більшість небезпечних епідемій? (гігієна, ліки, вакцини)

-        Які епідемії інфекційних хвороб тривають в Україні? (туберкульоз і ВІЛ/СНІД)

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 29

Категорія: Мої статті | Додав: Galina (29.03.2020)
Переглядів: 204 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада
  • Волинська обласна рада
  • Міністерство освіти і науки
  • Вікіпедія

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz