Дудко Г.М-вчитель Луцької ЗОШ №13

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [50]
Статті [0]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 40
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Урок :Найблище оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків.

ТЕМА: НАЙБЛИЖЧЕ ОТОЧЕННЯ ДИТИНИ. ВПЛИВ РОДИНИ І ДРУЗІВ. ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ МІЖОСОБИСТІСНИХ СТОСУНКІВ

Мета: ознайомити з принципами формування міжособистісних стосунків у найближчому оточенні, вчити налагоджувати партнерські стосунки з родиною і друзями; розвивати навички ефективного спілкування; виховувати прагнення до особистісного самовдосконалення та саморозвитку.

Очікувані результати

Після заняття учні мають знати:

  • основні принципи формування міжособистісних стосунків у найближчому оточенні;
  • поняття статус в колективі;
  • як налагодити партнерські стосунки;

Після заняття учні мають уміти:

  • розпізнавати негативний вплив оточення, маніпуляції.
  • правильно діяти під час нестандартних ситуацій, конфліктів.

Методи та прийоми навчання:

Проблемна ситуація, розповідь, бесіда, робота в групах, робота в парах, самостійна робота учнів, індивідуальна робота, інтерактивні методи.

Обладнання: ілюстративний матеріал, картки «Моє найближче оточення» (за кількістю учнів), схема «Типи міжособистгсних стосунків», таблиця «Соціальні ризики для здоров я в найближчому оточенні підлітків»

«Оціни урок»

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма: урок з елементами тренінгових вправ

                                                        Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, встановлення позитивного настрою Мешканці Гренландії під час зустрічі одне одному говорять: « Гарна погода», навіть якщо за вікном мінус 40 градусів і дме сирий вітер! Привітаймося по-гренландськи!

Сьгодні у нас гості. Привітаємось як народ Ізраїлю «Мир вам»

ІІ. Перевірка виконання учнями д/з

Назвати власний рейтинг телепередач.

Аукціон ідей

• Як можва зробити мінімальним негативний вплив засобів масової інформації? Уявімо, що ви володієте такими можливостями.

III. ПЕРЕВІРКА РАНІШЕ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

1. Вправа «Асоціативний кущ»

На формування особистості впливають різні чинники. Та ми прагнемо до досконалості.Пропоную скласти «портрет» соціально здорового учня .

(Активний, дружній, інтелектуал, громадянин, добрий друг, хороший син.)

Оголошення теми уроку

Зрозуміло, що ми не одні у світі. Навколо нас багато різних людей.

На уроці ми сьогодні поговоримо про найближче оточення дитини. Зясуємо вплив оточення на особистість ( друзів, родини).

Визначим принципи формування міжособистісних стосунків.

2. Вправа «Згоден чи ні?»

Учитель читає твердження, учні реагують плескаючи в долоні: «згодні» - хлопок, «не згодні» – мовчок.

  • Родина, друзі — це ваше найближче оточення. (Так)
  • Найближче оточення має завжди -тільки позитивний вплив напідлітка (Ні)
  • Стосунки з родиною та друзями -формуються самі до собі. Цей цроцес не потребує зусиль (Ні)
  • Дружба в підлітковому віці має оеоблире значення. (Так)
  • У родині все має підпорядковуватися інтересам підлітка. (Ні)
  • Основою спілкування з друзями і сім'єю є взаєморозуміння і довіра. (Так)

IV. Мотивація навчальної діяльності учнів і повідомлення теми та завдань уроку

1. Слухання історії «Два товариші» (Додаток 1)

Діти, допомагати так легко. Тож, візьміть собі напам'ять емблему і прикріпіть .

Хай сьогоднішній день у вас пройде під цим гаслом.

2. Обговорення історії

Що є основою справжньої та вірної дружби? (Вміння пробачати і не залишати друга в біді.)

Чи можна такий висновок застосувати і щодо стосунків у сімї, родині

Обговорення ситуації на ст. 125 ( Донька – мама)

Чи такі проблеми типові для родин? А які у вас стосунки в родині?

( відповідають за бажанням)

V. Актуалізація чуттєвого досвіду учнів

Аналіз «золотого правила» моралі

Поясніть що означає «золоте правило» спілкування та міжособистісних стосунків: «Стався до інших так, як ти хочеш, щоб ставилися до тебе»

 

VI. Сприйняття та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу

1. Вступне слово вчителя (ілюстративний супровід)

— Родина, друзі, однокласники, вчителі, керівника гуртків, членами яких ви є, сусіди або знайомі, з якими ви часто бачитесь і спілкуєтеся, - це ваше найближче оточення.

2. Типи міжособистісних стосунків (за схемою)

Міжособистісні стосунки — це взаємозв'язки, які суб'єктивно переживаються, об'єктивно проявляються в характері та способах взаємного впливу людей у процесі спільної діяльності та спілкування.

У кожній групі ви маєте певний статус.

Робота із словником . Визначити значення слова «статус» ( права, обовязки, які визначають місце в групі) ст. 125.

Типи міжособистісних стосунків

Знайомство

Приятелювання

Дружні

Сімейні, родинні

Любовні, романтичні

 

 

 

 

 

Обговорення східної притчи «Віслюк» Додаток 4

3. Робота за підручником (у парах)

Щоб мирно жити з людьми, треба враховувати особливості їхнього емоційного життя. Це один із принципів формування міжособистісних стосунків. Користуючись матеріалами підручника, продовжте перелік щодо інших принципів побудови стосунків між людьми.( ст. 127 ).

Принципи дружніх стосунків:

- доброзичливості;

- відкритості;

- готовності до діалогу

- любов;

- турбота;

- Довіра ( вірш Ліни Костенко)

Не треба класти руку на плече.

Цей рух доречний, може, тільки в танці.

Довіра — звір полоханий, втече.

Він любить тиху паморозь дистанцій.

Він любить час. Хвилини. Дні. Роки.

Він дивний звір, він любить навіть муку.

Він любить навіть відстань і розлуку,

Але не любить на плечі руки.

У цих садах, в сонатах солов'їв,

Він чує тихі кроки браконьєра.

Він пастки жде від погляду, від слів,

І цей спектакль йому вже не прем'єра.

Душі людської туго і тайго!

Це гарний звір, без нього зле живеться.

Але не треба кликати його.

Він прийде сам і вже не відсахнеться.

Вчитель:

  • Що, на вашу думку, сприяє виникненню довіри? Що може її зруйнувати?
  • Назвіть інші ознаки здорових стосунків (щирість, повага, відповідальність, відчут­тя безпеки,..).
  • Поміркуйте, що вони означають (наприклад, повага — сприймати друзів такими, які вони є; відчуття безпеки — не боятися розкритися перед другом...).

4. Оздоровлювальна вправа. Релаксація «Приємний спогад»( під музику)

Учні сидять у колі із заплющеними очима. Потім згадують ті речі або події, які несли з собою гарний настрій або почуття задоволення, а далі, зберігаючи гарні відчуття розплющують очі, встають і потягуються, посміхаються один одному.

VII. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Самостійна робота «Моє найближче оточення» (за картками)

Завдання: отримавши картку, учні мають написати на зображеннях силуетів людей статус та імена тих, хто становить їх найближче оточення. Силует посередені символізує самого учня, тому на ньому записане і'мя дитини .

  • Чому стрілками між силуетами двохсторонній зв'язок

(У зоні найближчого оточення відбувається двостороння взаємодія.)

2. Складання порівняльної таблиці «Соціальні ризики для здоров'я в найближчому оточенні підлітків» (додаток 2)

У народі кажуть «З ким поведешся, того і наберешся». Пояснити вислів.

3. Робота у парах ( додаток 3)

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Рефлексія. Колективне складання висновків

Позитивні стосунки з батьками або іншими дорослими, сприятлива тадружня атмосфера, активна участь у громадському житті допоможуть утрима­ти підлітків від небезпечної поведінки.

Візьміться за руки і тричі скажіть «Один за всіх і всі за одного»

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати підручник §25, стор. 129 Завдання для обговорення

Додатквві (на вибір, зо бажанням): підготувати презентацію родинного свята, написати есе на теми «Один день мого життя: я серед друзів», «Один день мого життя з родиною»

Додаток 1.

Жили – були два добрі товариші. Якось вони посперечалися, і один із них дав ляпаса іншому. Останній, відчуваючи біль, але нічого не кажучи, написав на піску: «Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпаса».

Потім вони знайши озеро, у якому вирішили скупатися. Той, який отримав ляпас, ледь не потонув, і його друг його врятував. Коли він отямився, він написав на камені: «Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя».

Той, хто дав ляпаса і який врятував життя своєму другові, запитав його:

  • Коли я тебе образив, ти написав на піску, а тепер ти пишеш на камені. Чому?
  • Друг відповів:
  • - Коли хто – небудь нас ображає, ми повинні написати це на піску, щоб вітри могли це стерти. Але коли хто – небудь робить щось для нас гарне та добре, ми повинні викарбувати це на камені, щоб жоден вітер не зміг стери це з нашої пам'яті.

Додаток 2.

  • Чи завжди ваш життєвий досвід підтверджує думку про те, що найближче оточення тільки позитивно впливає на підлітка?

Родина

Друзі

Жорстоке поводження

Кримінальні порушення

Приниження

Прогулювання уроків

Пияцтво

Наркоманія

 

 

 

 

 

 

Чи потрібно протидіяти впливу цих чинників?

Додаток 3.Учні працюють у парах. Ситуаційні задачі

  1. У сім'ї, крім Сашка, мешкають батьки та бабуся з дідусем. Іван та Софія проживають разом із батьками. А наталка мешкає тільки з мамою. У якій сімї більш позитивний (негативний) вплив найближчого оточення дітей? Змоделюйте міжособистісні стосунки в усіх типах сімей. Чи існують ризики найближчого оточення в таких родинах? Які саме?
  2. Спостереження фахівців за тваринами засвідчують наступне: зграя (отара, череда тощо) ніколи не йтиме за дітьми; головними у тваринному світі завжди є досвідчені вожаки. Прокоментуйте, спроектувавши на міжособистісні стосунки людей.

Додаток 4.

Віслюк

Східна притча

Якось батько з сином мандрували. Батько сидів на віслюку, а син вів віслюка за вуздечку. Раптом вони почули, як один перехожий каже іншому:

— Поглянь па цього бідолашного хлопчика. Його маленькі ніжки ледь встигають за віслюком. Л жорстокий батько не знає жалю.

Чоловік узяв ці слова близько до серця. Він зліз з віслюка і звелів сину їхати верхи. Не минуло і кількох хвилин, як вони зустріли ще перехожих, які почал показувати на них пальцями і хитати головами:

— Яка ганьба! Малий їде верхи, як султан, а його бідолашний
батько біжить слідом.

Хлопчик страшенно зніяковів і попросив батька сісти позаду нього.

—Люди добрі, подивіться на це, — заголосила жінка під чадрою. —
Як вони мучать нещасну тварину!У неї вже хребет провис, а старий і малий нероби сидять на ньому, як на канапі.

Батько з сином мовчки злізли з віслюка і, понуривши голови, побрели далі. За рогом вони зустріли інших перехожих, які почали насміхатися з них:

— Чого це ваш віслюк нічого неробить, від нього жодної користі, навіть не везе когось із вас на собі?

Батько зітхнув, пригостив віслюка соломою і сказав синові:

— Хоч би що ми робили, хлопче,неодмінно знайдеться той, хто з нами не погодиться. Гадаю, ми самі маємо вирішувати, як нам мандрувати.

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: Galina (29.03.2020)
Переглядів: 591 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада
  • Волинська обласна рада
  • Міністерство освіти і науки
  • Вікіпедія

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz