ГЕНЕТИЧНИЙ ЗВ'ЯЗОК МІЖ КЛАСАМИ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК
Цілі:
- Формування ключових компетентностей:
- саморозвитку й самоосвіти — вміння знаходити нові рішення;
- інтелектуальної — вміння розв'язувати задачі;
- соціально-трудової — здійснення взаємоопитування учнів, уміння самостійного розв'язування задач;
- комунікативної — вміння працювати в групі.
- Формування предметних компетентностей: продовжити формувати поняття про генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук; продовжити формувати вміння складати генетичні ланцюги між класами неорганічних сполук та відповідні рівняння хімічних реакцій; розвивати хімічну мову; виховувати почуття відповідального ставлення до виконання завдань.
Обладнання: роздавальний матеріал, мультимедійний проектор, комп'ютер, таблиця «Основні класи неорганічних сполук», реактиви й посуд згідно з інструкціями до хімічного експерименту.
Тип уроку: З (РДН).
Форми роботи: бесіда, робота в групах, прийом «Взаємоопитування», лабораторний дослід.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Прийом «Взаємоопитування»
Учні в парах ставлять питання один одному за основними поняттями, вивченими протягом теми.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
На сьогоднішньому уроці ми продовжимо працювати над генетичними взаємозв’язками між класами неорганічних сполук.
V. РОБОТА В ГРУПАХ
(Завдання проектують на екран.)
1. Здійснити перетворення:
1) Mg → MgO → Mg (OH)2→ MgSO4 → MgCl2 → Mg (NO3)2
2) S → SO2→ SO3→ H2SО4 → Na2SO4→ BaSO4
3) Be → BeO → BeCl2→ Be (OH)2→ K2BeO2
2. Скласти генетичні ланцюги для елементів Р, Li, Cr. Записати відповідні рівняння реакцій.
3. Обговорити розв’язки.
VI. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА
Лабораторний дослід № 9 «Розв’язування експериментальних задач».
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
▼ Домашній експеримент «Дія на сік буряка оцту, лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину».
▼ Підготувати навчальні проекти:
- «Сполуки основних класів у будівництві й побуті»;
- «Хімічний склад і використання мінералів»;
- «Вирощування кристалів солей»;
- «Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини».
|