Тема: «Космос далекий і близький»
Мета:
1. Навчальна: формування інформаційних, пізнавальних, соціальних компетентностей з теми, поглибити знання про видатних дослідників Всесвіту,про планети Сонячної системи.
2.Розвивальна: розвивати вміння самостійно здобувати знання, комунікативні компетентності та продуктивну творчу працю.
3. Виховна: виховувати інтерес до вивчення природничих наук.
Обладнання: фото Юрія Гагаріна, Леоніда Каденюка; малюнки планет, комет; схема зоряного неба, Сонячної системи,учнівська презентація, мультимедійна дошка.
Тип уроку. Урок систематизації й узагальнення вивченого матеріалу.
Урок міні-проект.
Хід уроку.
I. Організаційний етап.
Перевірка присутніх, підготовка до уроку.
II.Етап підготовки учнів до засвоєння нових знань.
В класі лунає музика. Діти, що це за музика лунає? Космічна. Як ви думаєте,про що йтиме мова сьогодні на уроці? Тема нашого заняття міні-проект: Космос далекий і близький. Повідомлення мети.
III.Етап узагальнення й систематизації вивченого.
Ви працювали в групах, перша група досліджувала історію освоєння космосу, друга група займалась створенням моделі Сонячної системи, третя досліджувала походження назв планет земної групи, четверта досліджувала історію відкриття планет-гігантів. Зараз надамо слово учням першої групи.
( Демонстрація слайдів).
Надамо слово учням з групи, яка створювала модель Сонячної системи.
( Демонстрація моделі Сонячної системи).
Третя група досліджувала походження назв планет земної групи.
Надамо слово учням третьої групи.
( Демонструють буклет).
Четверта група досліджувала історію відкриття планет- гігантів. Свої дослідження вони розкрили в газеті.
( Демонстрація газети).
IV.Етап закріплення нових знань.
1.Виконати тестові завдання .
Тестові завдання.
II-варіант.
1.Найменша планета це:
а) Венера; б) Нептун; в) Марс; г) Меркурій.
2. Укажіть перелік, укладений із назв лише планет групи гігантів:
а) Венера, Нептун, Земля, Марс;
б) Меркурій, Венера, Земля, Марс;
в) Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун;
г)Юпітер, Сатурн, Марс, Нептун.
3. Планета, яка отримала ім’я бога війни:
а) Нептун; б) Уран; в) Марс; г) Венера.
4. День і ніч бувають тому, що :
а) місяць частково закриває Землю;
б) Земля обертається навколо своєї осі;
в) Земля далеко розташована від Сонця;
г) між Сонцем і Землею існують ще дві планети.
5. Під час сонячного затемнення:
а) Сонце знаходиться між Землею та Місяцем;
б) Земля знаходиться між Сонцем та Місяцем;
в) Місяць знаходиться між Сонцем і Землею;
г) Земля й Місяць знаходяться на однаковій відстані від Сонця.
6. Творець геліоцентричної системи Всесвіту, який стверджував, що Земля і всі небесні тіла рухаються навколо центра-Сонця:
а) Птолемей; б) Галілей; в) Бруно; г) Коперник.
7. Найбільшу кількість супутників серед планет Сонячної системи має: а)Марс; б) Юпітер; в) Земля; г) Нептун.
Тестові завдання.
I-варіант.
- Наша галактика називається: а) Чумацький Шлях; б) Велика Ведмедиця; в) Оріон; г) Альфа Центавра.
- Зірки – це : а) величезні кулі, що випромінюють світло; б) кам’яні брили; в) брили з льоду та пилу.
- До складу Сонячної системи не входять: а) галактики; б) комети; в) планети; г) метеороїди.
- До якого типу зір належить Сонце: а) гігант;б) карлик; в) надгігант; г) нейтронна зоря;
- Найбільшу кількість супутників із названих планет має: а) Венера; б) Марс; в) Земля; г) Юпітер.
- Третьою планетою від Сонця є: а) Венера; б) Земля; в) Меркурій; г) Уран.
7. Планети Сонячної системи, які мають кільця: а)Венера; б)Сатурн;
в) Марс; г) Уран.
Використовую самоперевірку.
Відповіді до тестів:
I-В—1.а,2.а,3.а,4.б,5.г,6.б,7.б,г.
II-В---1.г,2.в,3.в,4.б,5.в, 6.г,7.б.
Правильна відповідь за кожне завдання-це один бал.
2.Задача. Припустімо, ви потрапите на Меркурій саме вчасно ,щоб відсвяткувати свій 10-й день народження, і після цього проведете там ще 9 меркуріанських років. Скільки земних років вам буде наприкінці цього терміну?
3.
V. Етап інформації про домашнє завдання.
Домашнє завдання: повторити розділ II. Всесвіт, виконати тестові завдання на сторінці 104-105.
VI. Підсумок уроку.
Учні дають відповідь на запитання:
Чи важко було працювати над проектом? Що цікавого ви сьогодні дізналися?
Що вас найбільше вразило?
Вчитель оцінює учнів використовуючи їх самооцінку.( Додаток 1).
|