Дудко Г.М-вчитель Луцької ЗОШ №13

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [50]
Статті [0]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 40
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Природознавство-5-клас-"Космос"

Тема: «Космос  далекий і близький»

Мета:

1. Навчальна: формування інформаційних, пізнавальних, соціальних компетентностей з теми, поглибити знання про видатних дослідників Всесвіту,про планети Сонячної системи.

2.Розвивальна: розвивати вміння самостійно здобувати знання, комунікативні компетентності та продуктивну творчу працю.

3. Виховна: виховувати інтерес до вивчення природничих наук.

Обладнання: фото Юрія Гагаріна, Леоніда Каденюка; малюнки планет, комет; схема зоряного неба, Сонячної системи,учнівська презентація, мультимедійна дошка.

Тип уроку. Урок  систематизації  й  узагальнення вивченого матеріалу.

Урок  міні-проект.

                           Хід уроку.

I. Організаційний етап.

Перевірка присутніх, підготовка до уроку.

II.Етап підготовки учнів до засвоєння нових знань.

В класі лунає музика. Діти, що це за музика лунає? Космічна. Як ви думаєте,про що йтиме мова сьогодні на уроці? Тема нашого заняття міні-проект: Космос далекий і близький. Повідомлення мети.

III.Етап узагальнення й систематизації вивченого.

Ви працювали в групах, перша група досліджувала  історію освоєння космосу, друга група займалась створенням моделі Сонячної системи, третя досліджувала походження назв планет земної групи, четверта досліджувала історію відкриття планет-гігантів. Зараз надамо слово учням першої групи.

( Демонстрація  слайдів).

Надамо слово учням з  групи, яка створювала модель Сонячної системи.

( Демонстрація моделі Сонячної системи).

Третя група досліджувала походження назв планет земної групи.

Надамо слово учням третьої групи.

( Демонструють буклет).

Четверта група досліджувала історію відкриття планет- гігантів. Свої дослідження вони  розкрили в газеті.

( Демонстрація газети).

IV.Етап закріплення нових знань.

   1.Виконати тестові завдання .

Тестові   завдання.

II-варіант.

1.Найменша планета це:

а) Венера; б) Нептун; в) Марс; г) Меркурій.

2. Укажіть перелік, укладений із назв лише планет групи гігантів:

а) Венера, Нептун, Земля,  Марс;

б) Меркурій, Венера, Земля, Марс;

в) Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун;

г)Юпітер, Сатурн, Марс, Нептун.

3. Планета, яка отримала ім’я бога війни:

а) Нептун; б) Уран; в) Марс; г) Венера.

4. День і ніч бувають тому, що :

а) місяць частково закриває Землю;

б) Земля обертається навколо своєї осі;

в) Земля далеко розташована від Сонця;

г) між Сонцем і Землею існують ще дві планети.

5. Під час сонячного затемнення:

а) Сонце знаходиться між Землею та Місяцем;

б) Земля знаходиться між Сонцем та Місяцем;

в) Місяць знаходиться між Сонцем і Землею;

г) Земля й Місяць знаходяться на однаковій відстані від Сонця. 

6. Творець геліоцентричної системи Всесвіту, який стверджував, що Земля і всі небесні тіла рухаються навколо центра-Сонця:

а) Птолемей; б) Галілей; в) Бруно; г) Коперник.

7. Найбільшу кількість супутників серед планет  Сонячної системи має: а)Марс; б) Юпітер; в) Земля; г) Нептун.

Тестові   завдання.

I-варіант.

  1. Наша галактика називається: а) Чумацький Шлях; б) Велика Ведмедиця; в) Оріон; г) Альфа Центавра.
  2. Зірки – це : а) величезні кулі, що випромінюють світло; б) кам’яні брили; в) брили з льоду та пилу.
  3. До складу Сонячної системи не входять: а) галактики; б) комети;  в) планети; г) метеороїди.
  4. До якого типу зір належить Сонце: а) гігант;б) карлик;  в) надгігант; г) нейтронна зоря;
  5. Найбільшу кількість супутників із названих планет має: а) Венера; б) Марс; в) Земля; г) Юпітер.
  6.  Третьою планетою від Сонця є: а) Венера; б) Земля; в) Меркурій; г) Уран.

7.  Планети Сонячної системи, які мають кільця: а)Венера; б)Сатурн;           

     в) Марс; г) Уран.

Використовую самоперевірку.

Відповіді до тестів:

I-В—1.а,2.а,3.а,4.б,5.г,6.б,7.б,г.

II-В---1.г,2.в,3.в,4.б,5.в, 6.г,7.б.

Правильна відповідь за кожне завдання-це один бал.

2.Задача. Припустімо, ви потрапите на Меркурій саме вчасно ,щоб відсвяткувати свій 10-й день народження, і після цього проведете там ще 9 меркуріанських років. Скільки земних років вам буде наприкінці цього терміну?

3.

V. Етап інформації про домашнє завдання.

Домашнє завдання: повторити розділ II. Всесвіт, виконати тестові завдання на сторінці 104-105.

VI. Підсумок уроку.

Учні дають відповідь на запитання:

Чи важко було працювати над проектом? Що цікавого ви сьогодні дізналися?

Що вас найбільше вразило?

 Вчитель  оцінює учнів використовуючи їх самооцінку.( Додаток 1).

 

Категорія: Мої статті | Додав: Galina (14.03.2015)
Переглядів: 3717 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада
  • Волинська обласна рада
  • Міністерство освіти і науки
  • Вікіпедія

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz