Урок №4
Тема: Різноманітність організмів. Тварини
Мета: сформувати вміння про особливості будови тварин, їхні органи, головну відмінність від рослин,збагатити знання учнів про тварин, їхнє значення для природи і людини; удосконалювати навички спостереження за тваринами, виховувати моральну відповідальність за збереження тваринного світу, прагнути досліджувати навколишній світ.
Тип уроку: вивчення й первинне закріплення нових знань.
Очікувані результати: учні дізнаються про різноманітність тварин у природному середовищі, їхні характерні властивості, значення тварин у природі та в житті людини.
Обладнання: підручник, фото тваринних організмів, зошити, відеоматеріали.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Прийом «Віршовані рядки»
Мають хвіст і гострі зуби,
Кігті випускають.
Що брати це наші менші,
Люди добре знають.
Вміють плавати, стрибати,
Вигинають спинки.
Спробуй їх тепер назвати!
Звісно, це… (тваринки).
Прийом «Проблемне питання»
- Чим відрізняються тварини від рослин?
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Прийом «Інтелектуальна розминка»
- Що таке організм?
- Що таке клітина?
- Яка спільна ознака всіх рослин?
- Чому листки у рослин зеленого кольору?
- З чого створюють органічні речовини рослини?
- Які вам відомі органи рослин?
- Для чого потрібен корінь рослині?
- Яку роль виконують квіти у рослин?
Прийом «Загадка»
Відгадай тваринку за її домівкою.
- Робить барліг (ведмідь)
- На річках будують собі хатки із гілок і багна(бобри)
- Видовбане в старій, гнилій осиці дупло, що встелене стружкою (дятел)
- Домівка найчастіше розміщена під дахом будинків (ластівка)
ІV. Оголошення теми та мети уроку
V. Вивчення нового матеріалу (розповідь вчителя супроводжується відепрезентацією)
1. Різноманітність тварин
2. Відмінності рослин і тварин
3. Значення тварин
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
- Самостійна робота з підручником
Виписати в зошит , на які групи поділяються тварини.
Боязкий, як …
Колючий, як …
Злий, як…
Хитрий, як…
Прудкий, як …
Мохнатий, як …
VІІ. Підсумок уроку.
Прийом «Загадка»
Відкриваються щоночі
Величезні її очі.
Землю темрява вкрива –
Полювать летить … (сова)
Руденьку шубку має,
По гілках вона стрибає,
Горішки, шишки збирає (білка)
Прийшла кума з довгим віником,
На бесіду з милим півником (лисиця)
У лісі біля пня біготня і метушня:
Народ робочий весь день клопоче (мурашки)
У воді купалася, сухою зосталася (качка)
VІІІ. Домашнє завдання
Опрацювати §34, скласти кросворд на тему «Тварини»
|