Дудко Г.М-вчитель Луцької ЗОШ №13

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [50]
Статті [0]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 40
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Планета Земля як середовище життя організмів

Цикл уроків з природознавства в 5 класі

«Планета Земля як середовище життя організмів»

Сучасне суспільство – це суспільство глобальних змін, постійної творчої еволюції. Темп розвитку сучасного суспільства залежить від творчого зусилля особи, від тих можливостей і здібностей, якими вона володіє. Таким чином, глобалізація стимулює активність особи, указує на необхідність підготовки її  до майбутнього, ставить нові цілі і задачі перед системою освіти.

У Доктрині національної освіти, що визначає стратегію й основні напрямки розвитку освіти України в XXІ столітті, зазначено: «Система освіти має забезпечувати підтримку обдарованих дітей і молоді, розвиток у них творчих здібностей, формування навичок самоосвіти і самореалізації  особистості».

Робота з обдарованими дітьми вимагає не тільки належної змістовної наповненості занять, зорієнтованості на новизну інформації та різноманітні види пошукової, розвиваючої, творчої діяльності, а ще й накладає на систему роботи певні додаткові вимоги. Робота з обдарованими  дітьми вимагає специфічних підходів, методів, форм. Зміст роботи з обдарованими учнями містить низку завдань, а саме: сприяння розвитку кожної особистості; виявлення обдарування дітей і максимальне сприяння їхньому розвитку.

У  всіх обдарованих дітей виразно виражена пошукова потреба. Вони відчувають яскраві, насичені емоції при занятті певною роботою. Ще їх відрізняє надзвичайна цілеспрямованість, здібність до тривалої концентрації уваги, вміння управляти своєю діяльність у певній області.

Серед методів навчання обдарованих учнів мають превалювати самостійна робота, пошуковий і дослідницький підходи до засвоєння знань, умінь і навичок. Домашні завдання повинні мати творчий, диференційований характер.

Тому для України, яка прагне до статусу розвиненої, правової і демократичної держави, створення системи розвитку обдарованої особистості є необхідною умовою досягнення успіху на цьому шляху. Нині і сама доля України залежить від того, наскільки ефективно будуть реалізовані інтелектуальні, творчі можливості її народу, кожного громадянина.

 

Урок 1

Тема: Організм і його властивості

Мета: узагальнити та систематизувати знання про основні ознаки живих організмів, їхні відмінності від неживих тіл природи; дати уявлення про ріст та розвиток живих організмів; розвивати вміння та навички спостерігати за об’єктами живої природи, порівнювати їх, узагальнювати матеріал, вибирати головне, робити висновки; виховувати естетичне сприйняття природи, відповідальність за збереження життя на Землі.

Тип уроку: вивчення й первинне закріплення нових знань.

Очікувані результати: учні дізнаються про властивості живих організмів, зможуть пояснювати відмінності між організмами і тілами живої природи.

Обладнання: підручник, таблиці, фото організмів, зошити, відеоматеріали.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Прийом «Інтелектуальна розминка»

  • Пригадайте, які тіла відносяться до живої природи, а які – до неживої природи.
  • Наведіть приклади подій, які стосуються живої та неживої природи.
  • Як би ви пояснили відмінності між живою та неживою природою?

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Прийом «Дерево рішень»

Згадайте інформацію,  яку ви отримали з попередніх занять у початковій школі і на дошці запишіть головні ознаки і характеристики   живих організмів.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  • Розповідь учителя з елементами бесіди.

 Поняття про організми та їх властивості (ріст і розвиток, розмноження, живлення, дихання, подразливість), перегляд відеопрезентації.

  • Словникова робота

Організми – тіла живої природи, які живляться, дихають, ростуть, розмножуються, рухаються, відповідають на дію зовнішнього середовища.

Фізкультхвилинка.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота з підручником §33

Виписати в зошит по одному прикладу властивостей організму: живлення, дихання, росту, розмноження, руху, подразливості.

2.Прийом «Деформований текст» (робота в групах)

За заданою темою складіть три речення, у  яких навмисно допущено помилки (5-7 шт.) Потім обміняйтеся завданнями і знайдіть помилки.  Виконане завдання поверніть авторам, вони оцінять роботу.

Перша група – живлення, дихання

Друга група – ріст і розвиток

Третя група – розмноження і розвиток

  • Творче завдання (для 2 учнів) . Запишіть у зошит відповідь на запитання: Чи можна бурульку, що «виростає» під дахом, віднести до організмів? Поясніть свою думку.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Прийом «П’ять речень»

За допомогою 5 речень сформулюйте висновки уроку

 

 

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал підручника: §33, провести спостереження за домашньою твариною для виявлення в неї властивостей організмів. Дані спостереження записати в зошит. Для 1 учня випереджальне завдання: «Одноклітинні та багатоклітинні організми»

Категорія: Мої статті | Додав: Galina (29.03.2020)
Переглядів: 132 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада
  • Волинська обласна рада
  • Міністерство освіти і науки
  • Вікіпедія

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz