Дудко Г.М-вчитель Луцької ЗОШ №13

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [50]
Статті [0]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 40
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Основи здоров'я-6 клас-"Стилі спілкування"

Дата  31.01                                       Клас: 6А    Предмет: основи здоров’я

Урок №18

Тема. Стилі спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я

Мета

  • навчальна: розглянути переваги та недоліки різних стилів спілкування, показати значення упевненої поведінки для здоров’я;
  • розвивальна: розвивати навички ефективного спілкування з дорослими та однолітками;
  • виховна: виховувати в учнів культуру спілкування, взаємоповагу та розуміння.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, зошити, роздавальний матеріал, відеофільм.

Очікувані результати: учні ознайомляться з різними стилями спілкування і значенням упевненої поведінки для здоров’я.

                               Епіграф уроку:

                               Щоб мову свою

                               від помилок вберегти,

                               п’ять речей пам’ятай завжди:

                               кому ти говориш,

                               про кого говориш

                               та як, і де, і коли.

                                            Омар Хайям                                                            

                                             Хід уроку

 

I. Організаційний етап.

Перевірка присутніх, підготовка до уроку.

II. Етап перевірки домашнього завдання

Прийом «Бліцопитування»

Що таке спілкування?

Які види спілкування ви можете пригадати?

Назвіть функції спілкування?

Перелічить основні правила ефективного спілкування?

Які поради ви дали б дітям-першокласникам, яки тільки прийшли до школи і ще не мають досвіду в спілкуванні з однокласниками та вчителями?

Письмове завдання на картках

Визначте види спілкування для ситуацій:

1.Розмова по телефону з другом. (Опосередковане, реальне, неофіційне, вербальне )

2.Зустріч президентів двох країн. (Безпосереднє, реальне, офіційне, вербальне)

3.Привітна посмішка подрузі. (Безпосереднє, реальне, неофіційне, невербальне)

Використовуємо самоперевірку.

III. Етап всебічної перевірки знань

Прийом « Пантоміма»

Учень без слів, тільки рухами показує завдання, яке інші учні повинні вгадати. Запитати, чи буде завтра фізкультура. Який вид спілкування ми побачили?

Який головний шкільний жест використовуємо? (піднята рука)

Пригадайте, як  спілкувалися між собою первісні люди?

Для чого їм було необхідно вдосконалювати засоби спілкування між собою?

IV. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань

Перегляд відеороликів, що демонструють різні стилі спілкування: агресивний, пасивний, впевнений. Відеоролики зняли учні.

Ситуація. Ви дали однокласнику ручку, а він її випадково зламав.

Обговорення відеоматеріалів :

Чи траплялося подібне у вашому житті?

Який стиль спілкування викликав у вас негативні емоції?

Сьогодні на уроці ми розглянемо різні стилі спілкування, ознайомимось з перевагами упевненої поведінки для здоров’я. Запишіть тему уроку.

V. Етап засвоєння нових знань

План

1.Стилі спілкування.

2. Переваги і недоліки  різних стилів спілкування.

3.Значення упевненої  поведінки для здоров’я.

Трапляються ситуації, в яких буває складно відмовитися від чогось чи попросити когось про послугу. У таких ситуаціях люди поводяться по-різному:

пасивно — нехтують власними інтересами і за будь-яку ціну намагаються уникнути конфлікту;

упевнено (асертивно) — відстоюють себе у такий спосіб, щоб не ображати інших;

агресивно — намагаються відстояти лише власну точку зору, не зважають ні на що.

                                   Стилі спілкування (схема)

Агресивний                            Пасивний                          Упевнений

Прийом «Мозковий штурм»

Запитання до класу:

Які  ознаки  характерні для агресивного стилю спілкування?

Напористість, нахабність, відстоювання своїх поглядів,завдає образи іншим людям, висловлює презирство, зневагу. Девіз такого спілкування: « Я виграю-ти програєш». Агресивне спілкування визначається прагненням домінувати, панувати.

Прийом «рольова гра»

Попросіть у свого сусіда про невеличку послугу, використовуючи агресивний стиль спілкування. Поміняйтесь ролями.

Чи виникло у вас бажання допомогти?

Прийом подолання негативних емоцій

Намалюйте свою агресію, можете зім’яти свій малюнок.

Які ознаки характерні для пасивного стилю спілкування?

Скутість у спілкуванні, сумніви у власних силах, тривога, напруга, страх. Девіз: «Мені погано-добре тобі». Такі люди не вміють захистити себе, не можуть нікому відмовити, навіть якщо пропозиція не вигідна для них.

Які ознаки характерні для упевненого стилю спілкування?

Уважна, прагне зрозуміти, розділити інші погляди, готова вчитися нового. Девіз: «Я виграю-ти виграєш».

Гра «Камінець у черевиці»

Хочу звернути вашу увагу, що залежно від ситуації люди використовують різні стилі спілкування, чергують їх. Важливо розуміти, коли і який стиль спілкування доречний.

Робота з підручником.

Прочитаємо байку Езопа с. 114 в підручнику.

Розглянемо ситуації, який краще стиль спілкування при цьому використовувати. Підручник с.115.

 

VI. Етап закріплення нових знань

1.Вибрати невербальні сигнали які є ознаками пасивного, агресивного та упевненого стилів спілкування:

  • руки в боки;
  • плечі і голова опущені;
  • погляд відкритий;
  • стиснуті кулаки;
  • погляд жалісливий;
  • розправлені плечі, піднята голова;

2.Вправа 3 друкований зошит с.51.

3. Ситуація. Ваша молодша сестра випадково порвала вашу улюблену книгу.

Опишіть дії при агресивному, пасивному та упевненому стилі спілкування.

4. Практична робота «Відпрацювання навичок  упевненої поведінки в життєвих ситуаціях»

Хід роботи:

Учні працюють в парах. Один учень зачитує ситуацію, а інший пропонує, як найкраще діяти за цих обставин. У ході обговорення учні визначають головні моменти , що визначають упевнену поведінку.

Опишіть ваші дії в запропонованих ситуаціях:

  • Незнайомий підліток просить пограти на вашому телефоні;
  • Учитель доручив вам підготувати доповідь, а ви соромитесь виступати перед аудиторією;
  • Виникла прикра ситуація, ви зрозуміли, що образили свого друга необережними словами;
  • Ти позичив  другові 10 гривень, а він не повертає вже тиждень.

Прийом «Знаю більше»

 Прокоментуйте зміст приказок:

Аж до діброви чути ваші розмови.

Умій сказати, умій і змовчати.

Гостре словечко ранить сердечко.

 Гра « Так  чи  Ні »

Називаю якості людини, учні обирають ті, які сприяють упевненій поведінці:

агресивний, наполегливий, поступливий, ввічливий, упертий, порядний, урівноважений, пасивний, упевнений, скромний, нещирий.

VII. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання

Опрацювати параграф 20. Виконайте завдання 1.2 у зошиті.

VIII. Підсумок уроку

Що сподобалося найбільше?

Чим ви, сьогодні поповнили свою «скарбничку знань»?

Категорія: Мої статті | Додав: Galina (02.02.2017)
Переглядів: 1861 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада
  • Волинська обласна рада
  • Міністерство освіти і науки
  • Вікіпедія

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz