Дудко Г.М-вчитель Луцької ЗОШ №13

Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [12]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 40
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Впровадження інноваційних технологій у формуванні компетентного учня на уроках природознавства
18.03.2015, 20:22

         Предмет «Природознавство»  у 5 класі поєднує в собі елементи знань з біології, географії, фізики, хімії, астрономії та екології. Він завершує природничо-наукову складову предмета «Природознавство» початкової школи і є пропедевтикою для систематичних курсів фізики, хімії, біології, географії та астрономії в основній школі. Зміст і методика природознавства формують цілісне сприйняття навколишнього світу, екологічну грамотність і відрізняються практичною спрямованістю.

Згідно з новою редакцією Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, мета навчання природознавства полягає у формуванні учнів 5 класу природознавчої компетентності учнів через засвоєння системи інтегрованих знань про природу і людину, основ екологічних знань, удосконалення способів навчально-пізнавальної діяльності, розвиток ціннісних орієнтацій у ставленні до природи.

Досягненню зазначеної мети допомагає впровадження інноваційних технологій на уроках природознавства. Одним з основних методичних інновацій є інтерактивні методи навчання. Адже зміст інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної взаємодії всіх учнів. Це взаємонавчання, де вчитель та учні є рівноцінними суб’єктами навчання. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації. Воно ефективно сприяє формуванню вмінь і навичок, створенню атмосфери співпраці, взаємодії. Підчас такого навчання діти вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати зважені рішення. На різних етапах уроку використовую різні інтерактивні технології:

  • «Акваріум»;

  • «Ажурна пилка»(Мозаїка);

  • «Мозковий штурм»;

  • «Незакінчена думка»;

  • «Асоціативний кущ»;

  • «Ігри-розминки».

       Застосування на уроках інтерактивних методів навчання в поєднанні з іншими формами навчальної діяльності не лише допомагає краще засвоїти матеріал, а й загалом підвищує інтерес школярів до навчання, що і є одним з основних завдань сучасної освіти.

В своїй роботі використовую можливості ІКТ, що дає можливість урізноманітнити форми роботи та оформити результати на сучасному рівні при організації дослідницької та проектної діяльності учнів, мета якої навчити учнів самостійного, критичного мислення; міркувати, використовуючи знання фактів, закономірностей науки, робити обґрунтовані висновки; приймати самостійні аргументовані рішення; навчити працювати в команді, виконуючи різні соціальні ролі. Міні-проекти, які запропоновані п’ятикласникам, - це доступні творчі завдання, що виконуються на уроках природознавства у формі колективних творчих справ. Наприклад виконали такі міні-проекти: «Відомі вчені-натуралісти», «Опале листя: користь чи шкода», «Космос далекий і близький», «Бактерії корисні та шкідливі».  Виконання проекту передбачає декілька послідовних дій: визначення мети проекту; висування ідей проекту і вибір з-поміж них кращої; планування проектної діяльності; безпосередня реалізація проекту; презентація проекту; оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінювання). Участь у проектній діяльності передбачає розвиток в учнів самостійності, ініціативності, креативності, здатності визначати мету діяльності.

Працюючи над проектом, діти вчаться самостійно мислити, знаходити і розв’язувати проблеми, у них розвиваються здібності до прогнозування результатів, можливих наслідків різних варіантів розв’язання проблеми, формується вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.                                  

           Використання інформаційно-комунікаційних технологій та пошуково-дослідницька робота при вивченні природознавства сприяє підвищенню засвоєння матеріалу, ефективному, всебічному і гармонійному розвитку, розкриттю талантів учнів, суттєво впливає на зміст, форми, методи і засоби навчання. Використання ІКТ стимулює пізнавальну активність учнів, емоційну сферу та інтелектуальні почуття. При цьому підвищується працездатність школярів, зацікавленість їх різними видами діяльності, поліпшується просторова уява, пам’ять, логічне мислення, розширюється їх світогляд.        

        Застосування інноваційних технологій при вивченні природознавства сприяє реалізації особистісно-зорієнтованого підходу, поетапному засвоєнню знань, умінь та навичок, формуванню компетентного учня. Підвищується  результативність навчання.

Категорія: Мої файли | Додав: Galina
Переглядів: 1063 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада
  • Волинська обласна рада
  • Міністерство освіти і науки
  • Вікіпедія

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz